NO SUGAR FOR 4 WEEKS

Idag har jag varit sockerfri i 4 veckor och under tiden har jag inte heller ätit snabba kolhydrater. Målet var att skippa socker i 4 veckor för att få en jämnare blodsockerkurva och slippa ta till med sockerkickar hela tiden. Det är inte bra att känna att man vill ta till med en läsk, glass eller något annat sött för att få extra energi. Då är det bättre att äta mycket och nyttigt så att man slipper hungerattacker och sötsug. Dessutom är det mycket bättre för min mage med mycket fibrer, grönsaker, frukt och vätska.
 
Jag kan ärligt säga att det var hur lätt som helst att skippa allt onyttigt. Eftersom jag aldrig gått hungrig har jag inte blivit så sugen på sötsaker och i och med att jag inte ätit det på flera veckor nu så har jag blivit helt oberoende av socker. Nu är det inte så att jag ska börja äta massa onyttigt igen bara för att jag klarat dessa 4 veckor. Det här var en start för mig för att få bort sötsuget och jag ska fortfarande äta hälsosamt såklart. Dock kommer jag inte förbjuda någonting i matväg för jag vill kunna unna mig då och då om någon bjuder på fika eller jag har mysvkäll hemma.
 
Det är ju bara så nice att känna sig nyttig och hälsosam, love the feeling!

Kommentarer
Postat av: Felicia

Jag tänkte börja med detta nu då mitt sötsug finns där HELA tiden. I fredags åt jag 3 munkar, två chipspåsar, lite ostbågar, drack läsk, en glass och så vidare. Det funkar liksom inte...Några tips?

2013-05-05 @ 21:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
alt="" />