MATTIPS

Nej nu får jag kompensera upp det förra inlägget med ett fräscht matinlägg. Lägger upp lite bilder på olika måltider jag gjort och rätter jag lagat. Det kanske ger lite inspiration för den som tappat fantasin om hur man kan variera sin frukost, snabbt fixa ihop en enkel lunch eller göra en nyttig middag.

1. Rågflingsgröt innehållandes solrosfrön & linfrön med hallonsylt & keso.
2. Ägg, mjölk med fruktmüsli, jordgubbsmoothie, knäckebröd med sallad, ost, gurka & tomat.
3. Grovt knäckebröd med keso och avokado.
4. Smörstekt lök & champinjoner, ostomelett, ruccula med bönor.
5. Romansallad, isbergsallad, marinerad kycklingfilé, krutonger & ceasardressing.
6. Majs, tomat & kikärtsallad, keso, hummus och avokado.
7. Toast med sallad & skagenröra, digestivekex & mögelost, räkor, mozzarella & tomat.
8. Laxfilé, fetaost cream fraishe & potatisallad gjord på färsk potatis, sparris, squash & purjolök.
9. Färsk pasta med pesto, soltorkade tomater, oliver, pinjenötter & riven parmesanost.
10. Tzatziki, gurk- & morotsstavar, kex & tapenade, rödbetor med chevre, honung & pinjenötter.

Kommentarer
Postat av: Sara Ekman

Mums!! :)

2013-03-18 @ 13:48:32
URL: http://aamaziing.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
alt="" />