Tränings- & frukosttips

Startade denna lördag med att springa min härliga runda på 6 km. Ska iväg på en väldigt intressant sak idag och förhoppningsvis lära mig en massa nytt tack vare en av mina närmasta vänner som är så duktig! Nu undrar ni vad det kan vara va? Men berättar mer om det senare för nu tänkte jag ge er ett hett träningstips:

Tipset är att just träna så som jag har gjort idag, dvs. direkt när man vaknar på morgonen. Vakna, sätta på sig träningskläderna och gå ut och springa 30 min för att sedan komma hem, dricka något svalkande (lightsaft för min del då jag är beoende av det), ta en kalldusch och sedan äta en storfrukost som blir ännu godare än vanligt eftersom man är så hungrig. Perfekt inledning på en bra dag! Har däremot hört att man inte ska träna mer än
30 min
på tom mage på morgonen och det kan det nog ligga något vettigt i. Så ett kort pass på gymmet eller powerwalk/springrunda är toppen innan man sen ger kroppen energi av någon näring- och gärna proteinrik frukost.



Min favoritfrukost just nu som jag verkligen fastnat vid är 1 litet paket minikeso som jag blandar med kanel, vaniljsocker & äppelmos. Smakar som efterrätt och är dessutom jätte nyttigt! Keso innehåller mycket protein och är också ett bra alternativ till mjölk för mig som inte gillar det. Äppelmos ger vitaminer och kanel är en krydda som sätter lite extra fart på förbränningen. Andra goda frukosttips som är bra efter träning är tex. scrambled egg eller kokta ägg, fiberrik gröt med olika frön och andra tillbehör som russin och äppelbitar, turkisk yoghurt med honung och valnötter, knäckebröd med olika pålägg, smoothie på vaniljyoghurt och massa bär osv. Ja ni kan det där! Men glöm inte att ibland unna er glass-smoothie och american pancakes med nutella, grädde eller sirap till frukost ;-)


Kommentarer
Postat av: EMELIE

nejmen tack densamma cheyen!!



Btw, din header, vart är den fotad? :D

2011-05-28 @ 11:04:15
URL: http://emzzah.blogg.se/
Postat av: pilla

Tack för tipset! Jag brukar ta tärnat äpple istället för äppelmos och lite nötter i utbyte mot vaniljsockret. Skall dock testa din mix :)

2011-05-28 @ 11:41:26
URL: http://pernillabredolt.blogspot.com
Postat av: P E R F E K T I O N I S T . S E

Typ älskar din header!

2011-05-28 @ 12:04:57
URL: http://perfektionist.se
Postat av: R

Glöm inte att äta en tugga av ett äpple innan du tränar på morgonen. För om du tränar på tom mage så förbränner din träningsrunda dina muskler. Men genom att äta något jättelitet väcker du fettförbränningen och din träningsrunda förbränner fett istället... Värt att tänka på :) känner direkt att magen kommer igång av en tugga äpple. Kram!

2011-05-28 @ 15:56:25
Postat av: amanda

2011-05-28 @ 16:34:50
Postat av: amanda

SV: oj va skönt! så skulle jag också vilja ha det, !

ja detsamma! :)

2011-05-28 @ 16:47:49
URL: http://aamandasandell.blogg.se/
Postat av: AMANDA FALK

SVAR R: Ja något litet kan vara bra att stoppa i sig, typ en liten smoothie gjort på massa bär också. Kaffe har jag hört ska bränna extra mycket fett om man dricker det innan, men eftersom jag hatar kaffe tänker jag inte offra mig för att se om det är en myt eller inte ;-) Tack för kommentaren! Stor kram!

2011-05-29 @ 12:18:28
URL: http://amandafalk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
alt="" />